Uncategorized

Jag utmanar er!

Okej mina härliga läsare, jag har en hemsk nyhet!

Haven dör…

Jag vet att det låter märkligt att säga det på det sättet men det är fullt sant! Haven dör!

Ni har säkert sett reklam eller hört någon annan influencer snacka om det i sociala media. Två av dem är Therése Lindgren och Therese Zätterqvist, medvetna tjejer med helt olika stil som också hade en podcast under 2017.

De pratar båda om miljö, djurrätt men också om Överfiske och den stafettpinnen tänkte jag ta och föra över hit på min blogg. För haven dör, fiskar dör och plast, skräp och kemikalier förorenar vattnet.

Vi måste göra någonting, och det måste göras nu! Haven kan inte vänta!

Jag kommer att lägga upp flertal inlägg om miljö, hur vi ska ta oss fram i denna djungel med begrepp och hur man blir en miljöhjälte i sin vardag och idag startar jag detta med att utmana er!

Therése Lindgren har, tillsammans med naturfonden wwf, startat en insamling för hajarna. För att stoppa att hajarna dör genom överfiske och tjuvfiske. De är redan uppe i 800.000 kronor! Och måler är en hel miljon! Det är 200.000 kronor kvar för att det ska uppnås och VARJE KRONA RÄKNAS!

Kom igen, nu kör vi!

Jag utmanar er – Skänk en slant till hajarna!

För mer information, gå in på:

wwf’s hemsida, Therése eller Zätas youtubekanaler  eller häng runt på bloggen för nästa inlägg! ❤

Tillsammans gör vi skillnad!

Lämna en kommentar