Uncategorized

90’s Fashion!

Trots den lurande titeln kommer jag till er med en svensk, ett numera ovanligt instick här på bloggen, uppdatering till er!

Igår hämtade jag ut ett paket från H&M. Det kanske är vågat av en bloggare att lägga ut ett modeinlägg när man precis klickat hem kläder från H&M, inte läser VOUGE eller andra modetidningar och går rakt förbi de flesta trenderna. Men jag tänkte att jag skriver om vad jag vill (även om jag sitter här nervös…) och jag vill skriva om vad jag kom att tänka på igår. Igår när jag bland annat klickat hem en svart bomullströja och ett par mom-jeans. Att detta nittiotalsmode som kommer tillbaka mer och mer… I LOVE IT!

Ja, kanske inte axelvaddarna men rent generellt – vem suktar inte för ett par riktiga mom-jeans, oversized t-shirt med friends eller dirty dancing tryck!? Lite grunge ska det vara.

Combacken av de starka färgerna med rötter från 80-talet kan vi dock inte neka.

Neongult tog oss ju med storm!

Jag hittar mycket mer klara och starka färger när jag ser mig omkring och jag älskar det! Jag tycker verkligen om att klä mig i starka färger. Även om svart, beigt och grått är passande i alla sammanhang, går att matcha till allt och inte är speciellt känsligt mot fläckar så tycker jag att det är roligt med färg!

Någonting annat som jag verkligen gillar när jag ser det på dockorna i affären eller modellerna online är ju de rutiga plaggen. En rutig byxdress hit, kjol dit eller helt enkelt de storrutiga tröjorna. Än så länge är jag för feg för att våga testa mig på en rutig byxa eller kavaj men jag vill!

'90s Trends That Are Coming Back | POPSUGAR Fashion Australia

Finns det något nyinkommet mode som du inte ens tänker på är gammalt mode som kommer tillbaka? Det som känns som nytänkande är sällan äkta nyheter.

Trenden som slog i taket 2019 var biker shorts. Den här trenden har varit stor tidigare och få har nog missat hur biker short trenden exploderade våren 2019.

 

Nu ser jag så mycket fram emot att följa hur 80-/90-talet fyller min garderob. Har den här trenden grundats i och med att fler och fler personer väljer secondhandinköpta kläder? Kanske det – oavsett kan du nu med största sannorlikhet hitta de hetaste trenderna på din lokala secondhand. DET ser jag kanske mest fram emot. Dags att thrifta lite kläder kanske??

Lämna en kommentar